Wij ontwikkelen creatieve fieldmarketing campagnes.

En maken ons hard voor het resultaat.

20 jaar ervaring in fieldmarketing.

Direct Force ontwikkelt al sinds 1997 eigenzinnige fieldmarketing campagnes met de ambitie om iedere ontmoeting tot een verrijking te doen leiden. Bij iedere campagne staat de persoonlijke interactie centraal. Wij willen de doelgroep raken, in beweging krijgen en activeren voor jouw merk. Door ons écht te verdiepen in een doelgroep en het product, is elke campagne weer uniek. Precies dat maakt ons werk zo leuk!

We werken met enthousiaste en gedreven studenten die vanaf de beginfase (vaak al vanaf de brainstorm) betrokken worden bij de campagne. Deze marketeers geloven heilig in de kracht van face-to-face marketing, en trekken vanuit 7 vestigingen het land in om jouw merk op de kaart te zetten.

Er zijn weinig branches waar wij nog niet actief voor zijn geweest. Een kleine greep uit de verschillende branches; energiemaatschappijen, uitgeverijen, non-profit organisaties, banken & verzekeraars, omroepen, foodboxen, webwinkels, culturele instellingen & telecombedrijven.

Mocht jouw branche er (nog) niet tussen staan, neem dan contact op! Wij nemen graag de uitdaging aan om ook voor jouw branche een ludieke campagne te ontwikkelen!

We zijn gespecialiseerd in cross-mediale campagnes.

Met een duidelijke focus op face-to-face marketing.

Sales

Face-to-face is nog steeds de meest krachtige vorm van communicatie voor het leggen van een contractuele relatie.

Behoud & Retentie

Waarom alleen investeren in nieuwe klanten? Bestaande klanten behouden en oude klanten terug winnen is zeer waardevol, ook voor je imago.

Leadgeneration

Het op een ludieke wijze verzamelen van bijv. NAW-gegevens die jou in staat stellen op het juiste moment, via het juiste kanaal direct contact te leggen.

Guerrillamarketing

Verrassende campagnes (low cost, high impact) die je bijblijvenen de juiste associatie leggen met jouw merk.

Hoe wij projecten aanvliegen.

1

Vaststellen van de uitdaging.

Wat beweegt de doelgroep? Wat speelt er op dit moment? Waarom zouden ze in actie moeten komen? Door deze vragen te beantwoorden, kruipen we in de huid van de doelgroep. We beschrijven de aspiratie en de huidige situatie en de frictie daartussen: het need-gap. Hierdoor weet je dat je relevant blijft en ingaat op wat de doelgroep echt wil.
2

Creatief concept.

Vanuit het inzicht in de doelgroep, de belofte vanuit de klant en de 'reason to believe' wordt een communicatieboodschap geformuleerd. Met de communicatieboodschap en het beoogde resultaat als uitgangspunt, werken we naar een creatief en aansprekend concept, dat past bij de merkwaarden en wensen van onze opdrachtgever.
3

Perfecte uitvoering.

Een goed idee moet in theorie meer opleveren dan dat het kost, maar zonder een goede uitvoering gaat dat niet lukken. Voor ieder project wordt een specifiek projectteam opgezet bestaande uit een pool studenten, ondersteund door ervaren account-, sales- en projectmanagers. Door jarenlange ervaring en tussentijdse analyses, kan er snel geschakeld worden.
4

Meetbaar resultaat.

Een campagne is pas écht succesvol als er een meetbaar resultaat is behaald. In overleg met de opdrachtgever wordt bepaald met welke KPI’s er gemeten worden. Een goede evaluatie is nodig om kennis te delen en door te zetten in actiepunten voor toekomstige campagnes. Naast kwantitatieve informatie, vergaren onze promotors ook kwalitatieve informatie doormiddel van reacties en ervaringen van consumenten.

“Progress was never made
by standard people.”