fbpx

Welke DF`er hebben wij voor ons?

Hallo allemaal, mijn naam is Bert Tillema. Tussen 2008 en 2015 heb ik zeven jaar met veel plezier bij Direct Force Arnhem (en later Nijmegen) gewerkt. Wanneer ik niet werk kan je me blij maken met een film, potje pool of voetbalwedstrijd.

Bij welk bedrijf ben je momenteel werkzaam en welke functie bekleed je?

Afgelopen april kreeg ik een prachtige kans om vanuit DF door te stromen naar de Persgroep, de uitgeverij van onder andere de Volkskrant, Trouw en het Algemeen Dagblad. Hier werk ik als kanaalmanager op de afdeling werving, en ben ik met een klein team verantwoordelijk voor alle abonnementen die via de websites van de kranten worden geworven. Het voelt als een voorrecht om zaken die ik bij DF heb geleerd nu in een andere context te mogen toepassen.

“…Echt succes komt wanneer je je eigen cirkel van invloed vergroot door je niet te verschuilen achter omgevingsfactoren.”

Hoe ben je daar terecht gekomen?

Via Direct Force kende ik het hoofd van de streetmarketing divisie van de Persgroep. Nadat ik bij haar had aangegeven wel klaar te zijn voor een stap hogerop, die bovendien erg goed aansloot bij mijn master communicatie en Beïnvloeding in Nijmegen, begon het balletje te rollen en inmiddels werk ik al bijna een half jaar met veel plezier in Amsterdam.

Wat was jouw grootste succes binnen Direct Force?

Ieder ingeschreven abonnee is natuurlijk al een klein succes op zich, maar ik ben er toch wel trots op dat ik op de valreep nog mijn tweeduizendste ‘sale’ heb mogen noteren.

Waarom heb je in het verleden gekozen voor Direct Force als werkgever?

Wanneer je je ergens extra voor inzet of goed in bent, wil je daar ook voor beloond worden. De sfeer die bij DF hangt is ontzettend motiverend, bovendien stimuleert het bonussysteem nog eens extra om het maximale uit jezelf te halen, iedere dag weer. Daarnaast sprak de studentikoze, informele sfeer me aan, en het persoonlijk contact met de klant.

Wat is het belangrijkste wat jij bij Direct Force geleerd hebt?

Succes staat en valt met vertrouwen. Vertrouwen in jezelf, in je product en in de dag. Vanuit dat vertrouwen komt controle. Niet overgeleverd zijn aan randfactoren maar ‘in charge’ van je eigen prestaties. Het lijkt soms misschien makkelijk een mindere score op te hangen aan zaken als het weer, de welwillendheid van de klant of andere randzaken. Echt succes komt wanneer je je eigen cirkel van invloed vergroot door je niet te verschuilen achter omgevingsfactoren.

En wat is de mooiste herinnering aan jouw periode bij Direct Force?

Dat zijn er te veel om op te noemen. Ik heb genoeg idiote dingen meegemaakt, zowel als op straat als op kantoor. Maar als ik er twee mag benoemen: de themafeesten en het jaarlijkse weekendje weg met alle vestigingen!

“…Ik ben er toch wel trots op dat ik op de valreep nog mijn 2000ste ‘sale’ heb mogen noteren.”

Camiel

Author Camiel

...

More posts by Camiel