Elk jaar geven we jou, als DF’er of toekomstige DF’er, de kans om mee te doen aan de leukste sales game van ons land en daarmee te strijden voor de titel: “De Beste Verkoper van Nederland” (BVN). Ook deze zomer was het weer zover voor de DF’ers onder ons. Maarliefst 18 deelnemers vanuit zes verschillende vestigingen hebben gestreden voor de inmiddels beroemde titel. Hieronder lees je waarom het elk jaar weer een succes is.

Kennis en inspiratie

Het idee is ontstaan met als doel de promotors van alle vestigingen van Direct Force op landelijk niveau kennis uit te laten wisselen met elkaar. “De kracht van onze toppers is dat zij verantwoordelijk zijn voor hun eigen succes. Door hier een extra dimensie aan te geven door ze te motiveren hier alles uit te halen in strijd met elkaar, zorgt ervoor dat ze groeien. Een game als BVN draagt hier actief aan bij.” aldus Leon Wienk, rayonmanager binnen Direct Force. Daarnaast hebben we ons laten inspireren door TV-programma ‘Wie is de Mol’ waar elk individu bezig is met zijn eigen spel, en toch strijden aan een gezamenlijk en concreet doel: zoveel mogelijk sales maken.

De kracht van persoonlijke communicatie

Naast het uitwisselen van kennis en doelgericht verkopen heeft een game als BVN ook een enorm effect op de motivatie en dynamiek van de salespromotors en teamcaptains onderling. Door te laten zien hoe makkelijk en vooral leuk verkopen kan zijn als je een doel hebt, creëer je een sfeer die activerend en inspirerend werkt. Volgens finalist Maarten is verkopen geen vak apart en kan iedereen het leren. “Het gaat er juist om dat je persoonlijke communicatie op die manier inzet dat het zo dicht mogelijk bij jezelf blijft, je de ander raakt en daarmee de connectie weet te maken met je klant.”

Interactieve game

Niet alleen de achttien strijders hielden zich bezig met de game, door op onze interne Facebook-pagina was iedereen up to date en daarmee werden alle medewerkers op een actieve manier betrokken met de game. Net als het TV-programma ‘Wie is de Mol’ werd er wekelijks een update gegeven door middel van een foto met alle deelnemers die nog mee deden in de strijd. Op deze manier bleven alle promotors op de hoogte van hun favoriet(en) en maakt het de strijd nog interactiever. “Dit is 1 van de sleutels tot succes geweest.” licht Leon Wienk toe… “De hele aanpak om de BVN heen heeft ervoor gezorgd dat het bedrijfsbreed is gaan leven. Een deelnemer deed het uiteindelijk niet alleen voor zichzelf maar vertegenwoordigde ook nog zijn/haar eigen team van de vestiging”. Hetgeen wat de BVN zo belangrijk maakt voor alle salespromotors van Direct Force is dat er weer scores, ongeacht het project, worden behaald die de oude tijd doen herbeleven. Sterker nog, volgens de winnaar van de BVN 2015, Gijs, haal je het beste uit jezelf op het moment dat het een wedstrijd wordt:

‘…een game als “de Beste Verkoper van Nederland” laat zien hoe makkelijk het verkopen en verrijken van andermans leven is als je maar een goed concreet doel voor ogen hebt!’

Bekijk hier de aftermovie van de Beste Verkoper van Nederland 2015.

Camiel

Author Camiel

...

More posts by Camiel